tisdag 19 augusti 2008

Nästa inga hundar hemma...

Lite konstig vecka... I helgen var det stort bröllop för lillasyster och Dan. Jättefin dag där allt blev så perfekt det kan bli. Vädret var soligt och varmt och Dan och Cissi var snyggare än någonsin. Mer om detta på min blogg senare!! När det gäller hundarna och det som känns konstigt...Paso och jag är hemma, men annars är alla andra på äventyr. Johan och Stina är i Karlsborg på hundförarkurs och lill-Kingston är i Karlstad. Kingston är hos en vän till Johan och mig som heter Bosse. Han är också polis och har jobbat som hundförare i många år. Han har dock haft sådana där konstiga långnosade hundar så lite rädd var nog Kingston när han kom dit... Allvarligt talat så har Kingston det superbra där just nu. Bosse och hans familj tar väl hand om honom. Jag har fått bilder på Kingston när han äter sin födelsedagstårta och bilder på när han myser med Bosses son Marcus. Kingston ska vara där när Johan är på kurs och beroende på hur det funkar så kan det alltså bli ända till oktober...det känns konstigt, men det är en jättebra lösning. Jag har ingen möjlighet att gå hem varje lunch till Kingston och eftersom han inte är van vid att vara hemma långa dagar så blir det bäst såhär. Kingston har ju följ med Stina till jobbet de senaste veckorna och haft det toppen med långa promenader och annars en jättefin hundgård som han tror att han äger... Jag saknar honom i alla fall...

Jag och Paso har det dock jättebra. Vi går långa promenader som inte störs av två galna hundar som rusar omkring med en pinne i munnen... Paso trivs med att vara kung och till och med Sumo har kommit hem. Han är ju annars mest hos grannen eftersom han tyckte att hund nummer tre var en hund för mycket... Under bröllopet var Paso hos en kollega till Johan och han uppförde sig så bra han kan. Lite morrande när halsbandet skulle av, men han är ju snart tolv år så lite sur får man väl vara...mest hade han bara haft det skoj och till och med fått bada. Bästa hundvakten!

I Karlsborg går det bra för Johan. Igår var det veterinärbesikting och mest praktiska saker, men idag drar det igång på allvar. Johan är i en grupp om fyra med en instruktör. Han lät glad och nöjd, men trött.

Skriver snart igen! /Linda

Inga kommentarer: