lördag 31 januari 2009

Kingston har varit på kurs!


Idag började vi en av alla våra kurser vi ska gå. Den som var idag går vi mest med syftet att träna med andra okända hundar i grupp. Momenten är väldigt basic, men det är kontakten mellan mig och Kingston som är mitt syfte med kursen. Kursen går cirka tvåhundra meter från där vi bor så det är perfekt. Hur gick det kan man undra?

Kursen bestod av alla möjliga raser och blandraser. Vi var cirka åtta stycken som deltog. Johan var med som publik och vanthållare. Jag och Kingston hade varit ute och sprungit nästan en timma på morgonen så han hade gjort sig av med en del energi. På kursen övades det mycket att hundarna skulle kunna ignorera de andra hundarna och det var lite svårt för Kingston.Han var jätteduktig, men när en hund smet vid inkallning och flög på en annan hund så blev han stressad och på sin vakt. Jag tyckte att vissa övningar var lite väl avancerade för en grupp som aldrig träffats innan. Dessutom var det en tjej som hade med sig sin löptik... Vi får se hur det blir nästa lördag. Kingston gjorde ett gäng utfall, men kunde sansa sig vid tillsägelse och lugna sig fort. Det är positivt faktiskt!

Nu rullar kursen på och jag ska rapportera hur det går. Vi kommer också gå en intensivkurs i februari som sträcker sig över en helg. Det ska bli otroligt kul!Vi ska gå den på Hundakademien som ju fått enormt bra kritik. Där ska Kingston också få prova agility och det ska ju bli så kul att jag blir full i skratt av bara tanken. Jag tror det bor ett litet agilitymonster inom honom.

Nu ska jag ta det lugnt och gosa med alla hundarna.

/Linda

Inga kommentarer: