söndag 13 november 2011

Idag gick vi vilse...




Idag skulle jag och Kingston ut på en hyfsad långpromenad, som dock blev något längre eftersom vi råkade gå lite vilse... Vet inte riktigt vad som hände, men det är ju inte första gången...(utan andra...)... Sist var det dock vinter och det var jag och Paso, så det kändes lite värre eftersom Paso var gammal och inte orkade gå så långt som det till slut blev. Idag gick vi dock rakt ut i terrängen, som vi brukar, men på något sätt blev vi förvirrade... Det kan ha att göra med att Kingston sprang bort mot en älg och att jag blev lite förvirrad när jag kallat in honom och fått ordning på situationen. Han sprang inte ända fram utan hörde på min röst att det inte var läge för några dumheter. Dessutom tror jag att han blev lite rädd när han närmade sig älgen... Ungefär samtidigt ringde Johan och jag gick lite planlöst samtidigt som jag pratade med honom för att sedan upptäcka när jag lagt på att jag inte var hundra på var vi var. Första minuterna var det väl okej, men efter ett tag blev det lite frustrerande. Det är ju ingen liten skog om man säger så. Tog dock upp min iPhone för att se var vi befann oss i förhållande till sjön och sen fick vi börja gå åt rätt håll. Började fundera på om Johan och Stina skulle behöva komma och spåra upp oss, men plötsligt hamnade vi rätt. Tur! Kingston var helt slut när vi väl kom hem och efter att han ätit så somnade han direkt. Allt var nog älgens fel...








/Linda

Inga kommentarer: