onsdag 21 maj 2008

Ett stort fall framåt...

Vad händer kanske ni undrar...Jo...ganska mycket faktiskt... I helgen körde vi lite spår hemma hos Johans föräldrar och därefter har vi fortsatt med fotgåendet och lagt mer krut på kontaktövningar eftersom Kingston ibland har en tendens att vilja leva sitt eget lilla hundliv.

Så var det det här med röntgenresultat... Vi började undra lite när vi inte fick några resultat i början av veckan. Jag skrev till vet.data på SKK och frågade hur det gick. Vi fick till svar att kliniken hade skickat en CD-skiva med röntgenbilder...och de hade nu skickat tillbaka dem så att de kunde ta ut bilder så SKK kan kolla på dem. Idag pratade jag med Smådjursakuten där Kingston röntgades. De sa att de genast skulle kolla att alla handlingar var skickade till SKK. Återigen ett mail till SKK där jag frågade om det skulle ta lång tid. Jag sa att om röntgen ser bra ut så skall Kingston L-testas V.26. De sa att när de har fått bilderna så kommer det ta ca en vecka. Hoppas att bilderna kom fram idag...

Nu till något mycket roligare...

Igår var Jag (Johan) och Kingston på polisens sportcenter i Kallebäck. På lunchen skulle jag rasta Kingston och eftersom det är fin natur så släppte jag Kingston. Helt plötsligt ser jag hur Kingston blir helt stel...drar upp vänster framben...reser ragg....och fäller fram öronen...därefter tre "tjolahoppsanskutt" och far sedan iväg som en kanonkula... Jag ser inte vad Kingston sett utan skriker direkt "STANNA" för allt vad rösten håller...Döm om min förvåning när den lilla grisen stannar direkt...ställer sig i givakt och sedan börjar lunka tillbaka mot mitt håll...det är då jag ser det...Bakom några buskar på stigen kommer det en stor schäferhane... Jag kopplar Kingston och schäfern med husse kan passera. Kingston fick rejält med beröm och jag var synnerligen stolt över vår lilla gris som genomförde ett "eget sändande med återkallande" med högsta poäng... LYCKA!!!

Nu har vi varit ute på långpromenad och Kingston och Paso snarkar nu ikapp.

Vi får se om vi hör något från SKK i slutet av veckan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig gris!!!