måndag 7 mars 2011

Dags för hundarna att komma i form...!!!


Idag var jag och Kingston ute och sprang i 25 minuter. Det var första gången på länge som det gick att springa efter jobbet utan att stappla omkring i mörkret. Kingston tyckte det var kul, men var inte så intresserad av backintervaller. Vi sprang i kuperad terräng och körde även lite intervaller så både jag och Kingston är lite trötta nu. Kingston är nog mer trött än jag...nu är det dags för honom att bättra på sin kondition eftersom den alltid blir lite sämre under vintern. Han är ju inte med och springer på löpband så han blir lite otränad under vintern.

Stina har kört lite påvisande markering och ligger nu och tar det lugnt inför att jobba natt. Hon är ju den hund som jag oftast springer med så hon såg lite förvånad ut då hon inte fick följa med. Jag tar med henne nästa gång...eller så får jag med mig även Johan och då kan båda hundarna hänga på...vi får se!

/Linda

P.S Vår uppfödares hund Playen har fått somna in så vi säger "Hej då Playen! Leta upp Paso och hälsa från oss..."! D.S

Inga kommentarer: