söndag 13 mars 2011

Oj vilken promenad!


Idag gick jag upp klockan åtta för att ta ut Kingston och Stina på långpromenad. Precis när jag skulle gå bestämde jag mig för att ta hundarna en och en...som tur var... När jag och Kingston var på väg hem så hände det där som jag hatar!!! En av våra grannars hundar kom springande lös, en liten tibbe, och skällde och höll på. När det började skälla hörde hund nummer två detta, en jack russel, och kom springande till undsättning. Nu uppstod det härliga dilemmat att båda hundarna bestämde sig för att försöka småbita lite i Kingstons ben samtidigt som de försökte skälla iväg honom... Det gick sådär! Jag blev förbannad på småhundarna och Kingston blev väl inte jättearg, men han "boxersnackade" och slog på dem med sina tassar. Jag var så nöjd att inte Stina var med för då hade det nog blivit kaos. Kingston hade förmodligen riktat om sin frustration och vänt den mot Stina. Stina hade sagt åt honom och jag hade stått med ett kaos av fyra hundar, två av dem i koppel. Dessutom hade Stina med ett välriktat bett kunnat skada någon av småhundarna och det hade ju inte varit så bra. Hon trivs ju med de flesta hundarna, men småhundar som biter i tassarna är nog mer som små obehagliga råttor för Stina... men hon var inte med så det hela gick ändå bra. Jag förstår bara inte varför man har sina hundar ute själva nästan hela tiden när de både kan bli överkörda, eller hamna i bråk. Till slut kom hundarnas matte och hämtade in dem och vi kunde gå vidare. Kingston blev helt utmattad av allt kaos och somnade direkt när vi kom hem. Nu tittar han på skidor!

/Linda

Inga kommentarer: