söndag 20 mars 2011

Inte mycket nytt!


Det har inte hänt mycket den här veckan. Johan och Kingston har haft en liten kris ;-) som gått ut på att Kingston slutat lyssna på Johan vid inkallning... Johan säger att Kingston lyssnar bättre på mig för att jag är mer ondskefull :-), men jag tror att det rätta ordet är "mer konsekvent"! Kingston vet att Johan ropar både en, två och tre (ibland fyra) gånger när han vill att Kingston ska komma. Jag ropar bara en gång och sedan går jag ut och hämtar honom. Det gör att Kingston oftast kommer med en gång när jag ropar, medan han tar det lite mer lugnt (nosar, kissar, plockar upp en pinne...) när Johan ropar. Sen tränar jag mer med Kingston och jag har mer godis och roliga saker i fickorna när vi är ute. Det lönar sig alltså att komma när jag ropar. Det räcker att Johan ägnar lite mer tid åt Kingston så ser man på cirka en vecka att Johan blir viktig igen, och att Kingston rusar så fort Johan ropar på honom. Johan har ju mycket att träna med Stina så det är klart att Kingston kommer i andra hand i perioder.

Kingstons agilitykurs har blivit flyttad till 29 mars, vilket känns bra. Kingston går nu avancerad steg tre så nivån är ganska hög. Det ska bli superkul! Johan fick ju köra mest under förra kursen på grund av min rygg, men nu hoppas jag kunna vara med ordentligt. Vi har börjat repetera slalom och lite positioner för att vara i form till kursstart.

/Linda

Inga kommentarer: