söndag 1 maj 2011

Sista gången på tisdag!



Nu har Kingston snart gått klart sin agility avancerad steg tre (man måste ta alla tillfällen och tala om hur duktig han har blivit). På tisdag är det sista gången och det är väl tveksamt om det blir någon fortsättning...tyvärr!!!Vi är bara fyra i gruppen och jag kan tänka mig att det inte är ekonomiskt hållbart att ha en grupp med så få deltagare. Funderar på att gå med i Mölndals hundsällskap för att få låna deras agilitybana för träning, men har inte bestämt mig. Kingstons lilla bana på baksidan huset är lite liten...

Kingston har fixat kursen hur bra som helst. Han älskar det mer än något! Nu fixar han ju alla hinder och har koll på att han måste kolla var jag befinner mig för att veta vilket som är nästa steg. Då det blir fel är det ju nästan uteslutande mitt fel. Det är ju lätt att nästan slå ihjäl sig då Kingston kommer utflygande ur en tunnel och jag klumpat mig och står helt ivägen... Som sagt...sista gången på tisdag. Jag återkommer efter det med info kring vad vi hittar på härnäst. Förstod att det fanns önskemål om en tävlingsdebut i spår. Kingston har ju faktiskt spårat sedan har var väldigt liten och gör fortfarande, men det är ju brukslydnaden som ska sitta...hmmm...

/Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får väl ta någon annan kurs typ någon avancerad lydnadskurs eller något. Spåra kanske?? Mamma

Emma sa...

Åh, vilka fina agilitybilder på Kingston! Ser fram emot att ni lägger ut ännu fler! :) Tack Linda och Johan för alla trevliga tisdagkvällar under våren, det har varit så roligt att se Kingstons framsteg. Hoppas att ni får en härlig sommar med såväl agilityträning som riktigt lata dagar i solen!